Obchody na internete patria medzi typické oblasti, kde sa spracúvajú osobné údaje. Riziká s tým spojené je majiteľ povinný do čo najväčšej miery eliminovať tak, aby sa nedostal do rozporu so zákonom. Podľa advokáta Tomáša Zahradníka je moment prvého získavania údajov väčšinou rovnaký. „Ide o bežné situácie, keď nový klient pri prvej objednávke alebo priamo na stránke pri registrácii vypĺňa registračný formulár,“ hovorí pre HN Zahradník.
Požadovať len nevyhnutné
Rozsah požadovaných informácií, ktoré má zákazník vyplniť, musí zodpovedať zámeru ich spracovania. „Ak prevádzkovateľ
e-shopu požaduje toto povolenie na viaceré účely, napríklad aj na ďalšie oslovovanie v budúcnosti
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.