05.03.2015, 00:00

Monitory v sedadlách či WiFi. Slovenské autobusy idú bojovať o klientov

Dopravcovia skvalitňujú svoje služby a prichádzajú aj s novinkami.

Premyslené systémy zliav, komunikácia cez SMS, Facebook či telefón. Ale napríklad aj inštalované počítače a monitory do každého sedadla. Alebo strážené parkovanie pre autá cestujúcich, ak po vystúpení presadnú na autobusovú linku. Takéto a ďalšie nové služby pre pasažierov nasadzujú domáce dopravné spoločnosti na pravidelných linkách po celom Slovensku. Vyprovokoval ich na to český dopravca, ktorý od minulého roka rozvíril konkurenčný boj tak medzi vlakovými, ako aj autobusovými dopravnými firmami.
Dopravcovia dnes však hlavne vyčkávajú, kam sa boj o cestujúcich posunie. Niektorí tvrdia, že česká konkurencia nevydrží s vysoko nasadenou latkou ani do leta, a potom z nej údajne zľaví. Iní slovenskí dopravcovia, naopak, chystajú pre cestujúcich mnohé novinky. Aj preto sme medzi firmami sondovali, čo všetko ponúkajú už teraz a čo chcú „vybaliť“ v najbližších mesiacoch, aby silnejšie zabojovali o zákazníka.

Snímka: ilustračná, archív

Skylines

Stáli zákazníci využívajú čipové karty, ktoré im zabezpečia zľavy od 15 do 20 percent, pre študentov a

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Súvisiace články