31.10.2013, 16:39

Máte v rukách žolíka. No musíte byť rýchli

Nájdite si biznis s HN. Peter Šimún predstavuje startup Synapso, ktorý prináša revolučnú tvorbu webu.


Peter Šimún. Snímka: HN/Pavol Funtál

Produkt/Revolúcia v tvorbe webu

Pár pohybov prstami či myšou. Aj takto jednoducho môže vyzerať tvorba a administrácia webu. S revolučným prístupom, ktorý údajne neodradí ani laikov, prichádza Peter Šimún a jeho produkt Synapso.

Okrem ľahkého ovládania prináša tento startup podľa Šimúnových slov aj ďalšiu dosiaľ nepoznanú výhodu: web si vďaka Synapsu možno vytvárať aj priamo na tablete.

A v talóne má ešte jednu ,špecialitku’: „Podporujeme vytváranie elektronických obchodov funkčných na smart TV, ktoré otvárajú možnosť novej vlny internetového nakupovania,“ hovorí Šimún. V praxi to znamená, že môžete s celou rodinou sedieť pred veľkou obrazovkou a prostredníctvom jednoduchých klikov si virtuálne prezerať (a nakupovať) napríklad nábytok.

Peter Šimún ešte ozrejmí, že aktuálne sa nachádzajú v testovacej fáze, v spolupráci s webhostingovými spoločnosťami sa snažia získať kritickú masu používateľov a vstúpiť najskôr na slovenský, neskôr na poľský a následne na globálny trh, k čomu by im mala pomôcť online reklama, vrátane Facebooku a blogov. Na uskutočnenie týchto plánov im však chýba jeden podstatný detail: investícia vo výške 300-tisíc eur.

Otázky a odpovede/Mohla by to byť ,pecka’

„Nie som si istý, či som váš produkt správne pochopil,“ berie si slovo porotca Karol Gogolák z G4. „Keď si chcem vytvoriť webovú stránku na desktop, tablet a mobilné zariadenie, potrebujem si ju úplne od začiatku urobiť u vás, alebo máte k dispozícii nejaký ,prekladač´ webových stránok, ktorý mi ju preklopí do iného zobrazovacieho formátu?“ pýta sa.

Peter Šimún krúti hlavou. „Zatiaľ nie, no funkciu migrácie existujúcich webov do Synapsa máme v pláne na rok 2014,“ objasňuje. „Lebo to by bol naozaj ,killer’,“ s uznaním zhodnotí Gogolák.

„Avšak už to, čo majú dosiaľ vytvorené, stojí za to,“ komentuje Rastislav Kulich z Googlu, ktorý oceňuje ich originálne zameranie na tablety a mobilné zariadenia.

Zároveň ho zaujíma, či laickým zákazníkom, ktorí sú ich hlavnou cieľovou skupinou, vychádzajú v ústrety dostatočným počtom šablón. Šimún reaguje, že o šablóny je minimálny záujem, väčšina ľudí si chce webovú stránku vytvoriť podľa seba od nuly. „Ak vám však ide o širokú masu, nesmie do toho vstupovať nič zložité,“ oponuje Kulich.

Hodnotenie/Buďte rýchli

Porotcovia sa zhodujú, že so Synapsom sa ocitli na veľmi dobrom, rýchlo rastúcom trhu. „To však prináša aj nevýhodu vysokej konkurencie,“ konštatuje Gogolák.

Martin Krupa z Ui24 radí, aby si cez Google vytvorili testovacie kampane, na základe ktorých za pár stoviek eur zistia, či ich produkt bude v jednotlivých štátoch úspešný: „Netreba čakať na 300-tisíc eur. A zaberie vám to len pár dní.“

Ivan Štefunko z Neulogy na Synapse oceňuje, že ide o používateľsky priateľský produkt, no spolu s ostatnými porotcami sa zhoduje, že si musia nájsť ešte nejakú „špecialitku“, ktorá ich odlíši od ostatných.

„Skúste porozmýšľať nad tým, či funkciu migrácie nezaradíte medzi vyššie priority. Neviem, či v tomto smere máte nejakú konkurenciu, no ja sám by som to určite využil, považujem to za fantastickú vec,“ konštatuje Michal Matys z Translaty.

Karol Gogolák dopĺňa, že na jeho mieste by sa sústredil maximálne na stredoeurópsky trh, vzdal by sa globálnych ambícií: „Aj keby ste boli tri roky vpredu, globálni hráči s najväčšou pravdepodobnosťou nepodporia firmu zo Slovenska.“

Hodnotenie uzatvára Rastislav Kulich: „Nepodceňte marketing a najmä – buďte rýchly.“


Verdikt poroty:

Karol Gogolák, investičný klub G4

Zostaňte na stredoeurópskom trhu a určte si úzky segment – v čom chcete byť najlepší. Nestačí, že ste regionálni a sústredíte sa na telefóny a tablety.

Michal Matys, prekladateľská agentúra Translata, EuroCoc

Veľmi sa mi páči funkcia migrácie, mali by ste ju zaradiť medzi najvyššie priority.

Martin Krupa, Ui 42

Spravte si na internete testovacie kampane. Možno by ste mohli Synapso ukázať firmám, ktoré sa špecializujú na desktopy. Aj ony sa musia sústrediť na tablety a mobily. Buď si to samy vyrobia, alebo to od niekoho kúpia.

Rastislav Kulich, Google

Musíte byť rýchli, vyjdite s tým čím skôr von. Ak budete prví na našom trhu, malo by to dopadnúť dobre.

Ivan Štefunko, Neulogy

Je to zaujímavý produkt, priateľský voči používateľom. No rovnako si myslím, že by ste sa mali viac špecializovať.

 

O autorovi:

Peter Šimún je spoluzakladateľ softvérovej spoločnosti, ktorá už 7 rokov úspešne dodáva komplexné softvérové riešenia pre firmy v rámci strednej a západnej Európy. Spoločnosť získala v minulosti viaceré ocenenia, čo bolo kľúčovou motiváciou na rozšírenie portfólia a vytvorenie inovatívneho a veľmi ambiciózneho projektu Synapso.

Peter sa aktívne podieľa na vývoji a riadení projektu, jeho technologickom napredovaní a zlepšovaní použiteľnosti. Okrem práce ho môžete stretnúť na squashovom ihrisku.

O Synapse:

O čo ide: Nástroj na jednoduchú tvorbu a administráciu webu. Na tablete postačí pár pohybov prstov a na počítači pár pohybov myšou metódou drag and drop.

Čo hľadajú: 300-tisíc eur

Čo ponúkajú: Podiel v spoločnosti/zo zisku

Web: synapso.net


Minirozhovor s Petrom Šimúnom

Ako hodnotíte spätnú väzbu poroty?

V prvom rade nás potešilo, že nás nezakopali pod čiernu zem, ale práve naopak. Potvrdili nám, že myšlienka má zmysel. Snažili sa nás nasmerovať správnym smerom, ďalej to už závisí len od nás.

Ktorá z rád bola pre vás najpodstatnejšia?

Páčila sa nám idea, že nie je potrebné ísť hneď s produktom na globálny trh, vzhľadom na silnú konkurenciu. Rada spočívala v budovaní značky a mena produktu v začiatkoch na lokálnych trhoch. Takto sme sa rozhodli postupovať aj naďalej a chystáme s produktom expanziu na špecifické zahraničné trhy.

Uviedli ste už niektorú z rád do praxe? Aký to malo dosah?

Nedávno sme implementovali do praxe migráciu existujúcich webov do nášho systému. Otestovali sme ju na prvom zákazníkovi a fungovalo to výborne.