06.06.2013, 00:00

Rozbiehate startup? Predávajte prototyp, nie dokonalý návrh

Ak sa spoliehate na to, že svojho potenciálneho zákazníka dostanete iba na pekný dizajn, v biznise sa dlho neohrejete.

Trendy hovoria jasne: úspech v podnikaní ovplyvňuje funkčnosť produktu alebo služby, a teda to, koľko ľudí si ju kúpi a bude ju aj pravidelne využívať. V dnešnej Škole startupu vám povieme, čo všetko sa skrýva za označením produktový dizajn a prečo je dôležitý prototyp. 

Stavte na jednoduchosť

Pri produktovom dizajne platí v zásade jedno pravidlo: čím jednoduchšie sa produkt alebo služba ovláda, tým je zákazník spokojnejší. Matej Ftáčnik z The Spot tieto slová potvrdzuje: „O kvalite už dávno nerozhoduje iba estetické hľadisko. Produktový dizajn nastavuje to, čo produkt robí, čo si zákazník myslí, že produkt robí, ale aj to, ako rýchlo a ľahko sa produkt používa.“ Čo všetko je teda obsiahnuté v produktovom dizajne? Podľa Ftáčnika je to grafika, jednotlivé interakcie v rámci produktu alebo služby, ale aj procesný a UX dizajn, vďaka ktorým je služba navrhnutá tak, aby bola čo najjednoduchšia a najzrozumiteľnejšia pre zákazníka. Správne nastavenie je v tomto prípade konkurenčnou výhodou.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.