Už nielen lacné produkty, ale aj tie drahšie, záujem nie iba Slovákov, ale aj cudzincov, či neustále rozširovanie ponuky. Toto sú dôvody, vďaka ktorým naše zľavové portály v súčasnosti prežívajú zlatú éru. Jeden z najvýznamnejších na Slovensku ZlavaDna.sk potvrdil, že sa jej v januári 2012 podaril dosiahnuť dvojnásobný nárast predaja v porovnaní s priemernými mesačnými predajmi. „Medziročne sme narástli o vyše 230 percent. Len napríklad v januári 2012 sme dosiali takmer 2,5-krát väčší obrat ako v januári 2011,“ vyhlásil konateľ Zdenko Hoschek. Tento rok v januári si pripísali plus 950-tisíc eur, kým rok predtým to bolo 408-tisíc eur.

Cudzinci na našich serveroch
Darí sa rovnako i konkurencii. Svetlana Tarageľová, projektová manažérka Šetriza3.sk, dokumentuje úspech tiež na jednotlivých kvartáloch. Ako potvrdila, každý nový štvrťrok bol oproti poslednému silnejší aj o 50 percent: „Keď si porovnáme prvý a posledný kvartál 2011, vyjde nám až viac ako 300-percentný rast.“ Tarageľová dopĺňa, že sa im darí i preto, že systém zľavového nakupovania objavuje zo dňa na deň viac Slovákov. „Navyše, o pobyty so zľavami majú veľký záujem obyvatelia susedných štátov,“ vraví Tarageľová.

Pobyty i finančné služby
Práve pobyty sú medzi zákazníkmi zľavových portálov najväčšími hitmi. Ako dodáva Hoschek, do popredia sa dostávajú drahšie ponuky, okrem víkendových pobytov i letné dovolenky. „V januári sa nám podarilo predať 98 kupónov v hodnote 790 eur (cena jedného kupónu) na laserovú operáciu očí. Spolupracovali sme tiež s troma finančnými inštitúciami – Zuno Bank, Prvou stavebnou sporiteľňou i ČSOB stavebnou sporiteľňou, kde sme celkovo predali dvetisíc kupónov na rôzne finančné služby,“ prezrádza konateľ ZlavaDna.sk. Podotýka, že vďaka úspechu môžu investovať do nových projektov. V Česku napríklad investujú do vlastnej značky SlevaDne.cz.

Tomáš Sroka za významný portál v hromadnom nakupovaní Zlavomat.sk tiež tvrdí, že najžiadanejším sú u nich služby a pobyty.

Tento portál pritom v raste zaznamenal asi najväčší rekord – v januári 2011 mal obrat v tisíckach eur, tohto roku to už bolo v státisícoch. „Prinášame nové služby. V priebehu niekoľkých dní sprístupníme ponuku oblečenia svetových značiek a luxusných tovarov,“ vraví s tým, že úspech zaznamenal aj ich vernostný program. Vďaka nemu zákazníci získajú množstvo výhod a ďalšie zľavy pri nákupoch.