14.07.2017, 00:14

Havárie, poškodené čelné sklo či ťuky pri parkovaní. Áut rozbitých v cudzine pribúda

Počet autonehôd počas letných dovoleniek v zahraničí stúpa. Za päť rokov sa ich počet zdvojnásobil.

Havárie, poškodené čelné sklo či ťuky pri parkovaní. Áut rozbitých v cudzine pribúda

O 105 percent. O toľko stúpol za posledných päť rokov počet nahlásených škôd na autách v rámci povinného zmluvného poistenia, ktoré pripadajú na mesiace júl a august. Ide pritom len o nahlásené udalosti v zahraničí. Vyplýva to z údajov Komunálnej poisťovne.

Najčastejšou príčinou poškodenia auta na zahraničnej dovolenke bola v letnej sezóne roku 2016 havária. Ďalej to bolo znehodnotenie predného skla, ujma počas parkovaniazničenie auta prírodným živlom.

Najčastejšie krajiny

Až 21 percent všetkých škodových udalostí v rámci havarijného poistenia sa stalo v obľúbených dovolenkových destináciách – Chorvátsku a Taliansku. Súvisí to aj s tým, že tam cestuje veľa obyvateľov Slovenska autom. Pri povinnom zmluvnom poistení išlo o 11 percent.

Najvyššie platby

Najvyššie poistné plnenie z havarijnej poistky za uplynulých päť rokov vyplatila Komunálna poisťovňa za autonehodu v Taliansku, a to vo výške viac ako 50-tisíc eur.
V prípade povinného zmluvného poistenia išlo o sumu prevyšujúcu 90-tisíc eur za škodu na vozidle, ku ktorej došlo v Nemecku. Poistenie vozidla by preto malo byť automatickou súčasťou dovolenkovej výbavy každého vodiča. 

Aké situácie ešte nastali v súvislosti s poistenými vozidlami: 

Poškodenie živlom

Ak sa počas búrky, veternej smršte či povodne v zahraničí poškodilo vozidlo a majiteľ má uzatvorené havarijné poistenie, náklady na opravu hradí poisťovňa. Rovnako tak v prípade povinného zmluvného poistenia s benefitom poistného plnenia v prípade vzniku škody zapríčinenej živelnou udalosťou – pád stromu, povodeň, krúpy či veterná smršť.

Tankovanie nesprávneho paliva

Súčasťou povinného zmluvného poistenia, ako aj havarijného poistenia sú rozsiahle asistenčné služby. V rámci nich poskytuje Komunálna poisťovňa službu, ktorá v prípade natankovania nesprávneho alebo nekvalitného paliva zabezpečí odtiahnutie do najbližšieho servisu, kde palivo odčerpajú. Túto asistenciu uhradí poisťovňa, natankovanie nového paliva hradí klient.

Škoda na stráženom parkovisku

Ak majiteľ vozidla zaparkuje auto na stráženom parkovisku a napriek tomu na ňom vznikne škoda, má spravidla dve možnosti: buď sa obráti na prevádzkovateľa parkoviska a náhradu škody bude žiadať od neho alebo požiada o kompenzáciu z havarijného poistenia.

 Sedem rád, čo robiť v prípade poistnej udalosti:

  1. Pri dopravnej nehode poskytnite prvú pomoc zraneným.
  2. Zabezpečte vozidlo, aby sa neohrozili ďalší ľudia či majetok.
  3. Pokiaľ je to nutné, privolajte záchrannú službu a políciu. Spíšte správu o nehode, v ktorej je potrebné uviesť všetky potrebné informácie.
  4. Získajte kontakt na majiteľa vozidla, s ktorým ste mali kolíziu, respektíve na inú zodpovednú osobu.
  5. Pre dôkazy o rozsahu a príčine udalosti urobte fotodokumentáciu/videozáznam.
  6. Pri vzniku akejkoľvek poistnej udalosti zavolajte na dispečing hlásenia škôd vašej poisťovne. 
  7. Ak máte na dovolenke prístup na internet, vyplňte tlačivo Oznámenie o škodovej udalosti na stránke poisťovne, v ktorej máte uzavreté poistenie. Urýchlite vybavenie udalosti.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.